Schita de proiect didactic. Matematica, cl 1-a, numarul si cifra 3.

Schita de proiect didactic

Obiectul: Matematica, cl. I;

Subiectul: Numarul si cifra 3;

Obiective :

O1 – sa identifice multimea cu 3  elemente pe baza multimii cu 2 elemente;

O2 – sa realizeze coresondenta dintre multimea cu doua elemente si multimea cu trei elemente;

O3 – sa distinga numarul si cifra trei;

O4 – sa scrie corect  cifra trei;

O5 – sa exerseze operatiile gindirii (analiza, sinteza, generalizarea, abstractizarea).

Tipul lectiei : mixta;

Mrtode si procedee: exercitiul, conversatia, demonstratia, explicatia.

Materiale didactice: riglete, desene, plansa cu cifra 3, fise cu diagrama,        manual.

Scenariul didactic:

Moment organizatoric.

Se creeaza conditiile necesare pentru desfasurarea lectiei de matematica.

Reactualizarea cunostintelor anterioare.

Pe tabla sunt doua riglete. Invatatorul roaga pe un copil sa spuna cifrele ce  corespund rigletelor (1,2).

Sub fiecare rigleta invatatorul scrie cifra corespuzatoare. Pe tabla sunt agatate desene ce reprezinta cifrele date (doua ciresi,o floare etc.) , iar copii primesc insarcinarea de a trece si plasa desenele sub cifra respectiva.

Pe baza desenului din manual se dau intrebari de genul:

Cite (obiecte/finite) sunt in desen?

Care mutime este mai mare?

Elevii raspund ca multimea cu doua elemenete este mai mare decit multimea cum un singur element; multimea cu un element e mai mica decit multimea cu doua elemente; multimea cu un element/doua elemente e egala cu multimea de un element/doua elemente.

Comunicarea si asimilarea de noi cunostinte.

 

Invatatorul  explica cum se formeaca numarul 3, adaugind la multimea formata din doua elemente inca un element, dupa care se demonstreaza cu ajutorul rigletelor.

Eevii formeaza pe baza numararii, grupe a cite 3 betisoare, apoi grupeaza figuri de acelasi fel, lucrindu-se atit la tabla magnetica cit si indiidual, in banci.

Elevii numara crescator si descrescator pina la numarul 3.

Se prezinta plansa cu cifra 3 dupa care elevii stabilesc elementele componente  ale cifrei 3. Folosindu-se metoda demonstratiei se scrie cifra 3 model pe tabla. Scriera se face pe fragmente, verbalizindu-se modul de scriere

Se realizaeaza exercitii de incalzire a muschilor mici a minii; exercitii de scriere a cifrei noi in aer, pe banca, in palma. Apoi eleii scriu doua rinduri ce cifra 3.

Elevii primesc insarcinarea de a observa si completa diagrama de pe fise cu numere sau desene.

Evaluarea rezultatelor

 

Invatatorul verifica rezultatele si noteaza elevii activi.

About these ads

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s